tarta rabarbarowa pod bezową chmurką

Przyszedł czas na smaki wiosny-lata, więc w roli głównej rabarbar. Uwielbiam jego kwaśny smak i zawsze mi się kojarzy z dzieciństwem. 
Polecam przepis na tarte z kruchego ciasta z rabarbarem pod delikatną bezą, które było tortem urodzinowym mojego męża 🎂 To tradycyjny i znany w mojej rodzinie przysmak, który w moim domu znika w tempie ekspresowym. 
Ma delikatny smak, przełamany kwaśnym rabarbarem i słodką bezą. Do jego zrobienia możesz użyć dowolnej mąki (orkiszowej, pełnoziarnistej, bezglutenowej) U mnie tym razem była pszenna. 
Składniki na kruche ciasto:
- 2,5 szklanki mąki pszennej,
- 200 g masła,
- 5 żółtek,
- 2 banany (mozna też użyć 3 łyżki cukru)
- 1/2 łyżeczki sody
- kilka gałązek rabarbaru (ciasto też można robić z truskawkami).
Do maszyny przesiej mąkę pszenną i dodaj zimne masło pokrojone w małą kostkę. 
Posiekaj mąkę z masłem.
Następnie dodaj zblendowane banany lub cukier, sodę i po 1 żółtku mieszając.  
Zagnieć ciasto. Zawiń w papier do pieczenia i włóż do lodówki na 30 minut.
Rabarbar umyj i osusz. Pokrój go na kawałki i przełóż do miseczki.
Po 30 min wyjmij ciasto z lodówki i ułóż na wysmarowaną masłem tartownice. Ułożyć owoce tak z3by zakrywały dno. Odstawić.  
Beza:
- 5 białek 
- 200g cukru 
- 1 łłyżkamąki ziemnoaczanej
Pozostałe z ciasta białka ubić. Pod koniec ubijania dodać mąkę ziemniaczaną i ubijać jeszcze ok. 2 minut. Pianę wyłożyć na tartownice z rabarbarem. 
Ciasto wstawić do piekarnika na 180° na 30-35 min. 
Smacznego

Komentarze