Krem z dyni

Czas zrobić zupę najbardziej kojarzącą się z jesienią 
Dla mnie to od zawsze,e jest krem z dyni 🎃 Wypróbowywałam mnóstwo przepisów na przestrzeni lat, aż doszłam do tego, który już od dawna robię, a który najbardziej smakuje mojej rodzince 😃

Sycąca, aromatyczna, delikatna i rozgrzewająca zupa jest idealna na chłodne dni.

Potrzebujemy:
🎃 1 dynie
🎃 wywar mięsno-warzywny lub warzywny, do którego użyłam
- mięso z indyka (dowolne na zupe) 
- 2 marchewki
- pietruszkę 
- kawałek pora
- kawałek selera
- natkę pietruszki
- natkę selera
- 3 ząbki czosnku
- sól i pieprz do smaku (ja użyłam kolorowego, cytrynowego i pomarańczowego)
- papryka słodka i ostra
🎃 ziemniaki
🎃 korzeń imbiru
🎃 puszka mleka kokosowego
🎃 pół szklanki napoju kokosowego


Przygotowanie 
Dynie podzielić. 1/4 pokroić w plastry i upiec w piekarniku na 180° przez 20 min. Resztę pokroić w kostkę i włożyć do miski. 
Warzywa umyć i obrać. Mięso ugotować, dodać do niego por, seler, pietruszkę i natki. Gotować przez 10 min. 

Następnie dołożyć pokrojone na 4 części marchewki i ziemniaki. Doprawić według uznania. 


Dodać dynie pokrojoną w kostkę, obrać upieczoną i gotować do miękkości warzyw. Czosnek zetrzeć bądź przecisnąć przez praskę do wywaru. Mleko i napój kokosowy zmieszać i dodać starty imbir. 
Wyjąć mięso i je pokroić a następnie wrzucić do zupy. Wszystko zblendować i dodać wymieszane mleko. Gotować jeszcze około 10 min. 

Smacznego 

Komentarze