muffinki ze szparagami

Każdy z nas ma jakieś zachcianki na śniadania. Czasami mamy ochotę na coś słodkiego, a czasami na wytrawnie (słono) Należę do typu osób, które lubią kombinować w kuchni i tworzyć nowe przepisy. I tak właśnie powstały muffinki bez mąki z tego co miałam pod ręką 

Zazwyczaj muffinki są u mnie na słodko, ale ostatnio często jadłabym jajecznicę, więc to moja alternatywa do niej na śniadanko 😋 Ich największym plusem jest fakt, że powstały z tego co miałam akurat w lodówce. Zawsze mi po weekendzie zostaje sporo warzyw, które na szybko trzeba zużyć. Muffinki są szybkie do zrobienia i można je później zabrać do pudełeczka szczęścia do pracy 😃
Przepis na 15 muffinek:
🌿 6 jajek
🌿 8 pieczarek
🌿 1 papryka czerwona i 1/2 żółtej 
🌿 8 szt. szparagów
🌿 10 plasterków boczku
🌿 kilka kabanosów
🌿 15 dag starego sera żółtego
🌿 sól ziołowa i pieprz ziołowy do smaku
🌿 różne przyprawy i zioła (u mnie użyłam papryki, pieprzu cayenne, zioła tajskie i kaukaskie oraz czosnek)
Jajka rozbić z przyprawami i odstawić. Paprykę pokroić w kostkę, a pieczarki w plastry. Dodać do masy jajecznej. W szparagach odkroić końcówkę, a resztę podzielić na 5 części i dołożyć do jajek. 
Boczek i kabanosy pokroić na mniejsze kawałki i dołożyć do jajek. Wszystko wymieszać i doprawić do smaku. Ser żółty zetrzeć na tarce.
Do formy muffinkowej wyłożyć papilotki i wlać do każdej z nich po 4 łyżki masy. Posypać na wierzchu serem, a następnie wstawić do piekarnika rozgrzanego 180° na 20 min. 
Smacznego 😋

Komentarze