Quiche

Witajcie robaczki 
Często tu pada pytanie co lubię pichcić i piec 
Ciężko mi na nie odpowiedzieć, bo tak naprawdę to ja poprostu lubię to robić.
Moim sposobem na relaks jest wymyślanie czegoś nowego, próbowanie nowych smaków szukanie pomysłów. Od kiedy pamiętam tak miałam. Godzinami zaczytywałam się w książkach, a potem mówiłam do mojej maminki żebyśmy może tego spróbowały 😃 Najczęściej mi nie wychodziło i nie zlliczę ile zakalców, przypalonych potraw czy twardych warzyw wylądowało w koszu 🙈 Teraz już wiem, że marnowanie jedzenia jest złe i staram się każdą potrawę przemyślanie robić 😀 
Jak już na pewno pamiętacie czytając mojego bloga staram się nie używać cukru w moich daniach ciastach czy potrawach. W mojej kuchni wykorzystuje mnóstwo warzyw, owoców, jajek, które kupuję na targu lub dostaje od sąsiadów. Ostatnio sporo wiejskich jajek miałam, a i warzyw zostało z ostatnich zakupów, więc wg zasady #zerowaste dziś na śniadanko powstał Quiche.
Składniki na tartownice 25 lub na 3 tartaletki 10:
- 10 jajek
- 3 cebule
- 1,5 papryki (u mnie żółta i czerwona)
- pół brokuła
- 30 dag pieczarek
- 2 ząbki czosnku 
- 20 dag sera żółtego 
- jedno pętko kiełbasy (może też być salami bądź boczek)
- sól ziołowa, pieprz ziołowy, pieprz cayenne do smaku
Cebule przekrajamy na pół, a potem kroimy w talarki. Pieczarki kroimy w paski, a paprykę w kostkę. Brokuła dzielimy na różyczki i parzymy we wrzątku 3 minuty. Cebulę prużymy na patelni. Następnie pieczarki z solą i pieprzem. Do pieczarek dodajemy cebulę i paprykę oraz przyprawy. Na sam koniec jak już wyłączymy kuchenkę dodajemy wygnieciony czosnek. Ja odstawiam te warzywa na noc żeby przeszły. 
Jajka wbijamy do miski i ubijam widelcem dodając przyprawy do smaku. Dokładam dwie garści sera, warzywa przygotowane wcześniej i mieszam. Wylewam na tartownice wysmarowaną masłem. Posypuję kiełbasą i startym serem. 
Piekę w piekarniku rozgrzanym na 180° 25 min na termoobiegu 😄
Smacznego 😋

Komentarze