farbowanie jajek

Wielkimi krokami zbliżają się do nas Święta Wielkanocne. To okres wielu przygotowań ciekawych potraw i pysznych ciast oraz
wspaniałych tradycji.


Farbowanie jajek na Wielkanoc to chyba jedna z ważniejszych, o jakich trzeba pamiętać przygotowując się do świąt. Jak się okazuje, istnieje naprawdę bardzo dużo naturalnych barwników, a ja wybrałam dla was 3 produkty dostępne na każdym targu bądź w warzywniaku. 



Jajka możesz pofarbować na brązowo dzięki łuskom cebuli, na różowo dzięki burakom, a na piękny żółty kolor zanurzając je w wodzie z kurkumą. 




Naturalne barwniki do jajek zwykle nie są tak intensywne jak te chemiczne i czasami mogą się zrobić na jajkach przebarwienia bądź zafarbują nierównomiernie. To proces długotrwały, a efekt nie zawsze jest zadawalający. 




Wywar z łupin cebuli należy sporządzić jako pierwszy, a następnie odstawić go do wystygnięcia i dodać 3 łyżki octu. Dzięki temu, wybrane barwniki naturalne lepiej oddadzą swój kolor. Zalać nim jajka i odstawić na 8 godzin.




Do 1,5 l wody dodałam 2 duże czerwone buraki, drobno pokrojone, gotowałam 30 minut, a następnie dodałam ocet. Później ugotowane jajka podobnie jak w poprzednim przypadku leżakowały 8 godzin. 





Na żółty kolor można zabarwić jajka za pomocą kurkumy.
Wystarczy wsypać około 3-4 łyżki kurkumy na 3 szklanki wody i ugotować. Następnie włożyć do niej jajka i odstawić na 12 godzin.



Po tym czasie jajka należy wyjąć, wytrzeć i można podawać 😀 U mnie taka tradycja, która była w rodzinnym domu, że będziemy się stukać jajkami 🥚 Wygrywa ten, który na koniec będzie miał całą skorupkę. A wy barwicie jajka i jakie są u was tradycje?
Smacznego i Wesołych Świąt

Komentarze