szakszuka

Ostatnio mój blog zdominowały kulinaria z czego się bardzo cieszę, bo latem mam mało czasu na dodawanie przepisów.
Szakszuka to jedno z moich ulubionych dań, które poznałam podczas podróży z mężem. Od pierwszego kęsa mnie zachwycił ten wielki bałagan jak w dosłownym tłumaczeniu oznacza to danie z Bliskiego Wschodu😍

 


Jest szybkie i proste do zrobienia dla 2 osób, a potrzebujemy do niego :

× 2 jajka
× 200 g boczku
× 300 g pieczarek
× 5 pomidorów
× 1 cebulę
× 1 ząbek czosnku
× sól
× pieprz
× pieprz cayenne
× chilli
× kumin

Cebulę, boczek, pieczarki i pomidory kroimy w kostkę. Cebulę podsmażamy na patelni dodając boczek i pieczarki oraz wygnieciony czosnek (czasami dodaje pół papryki pokrojonej w kostkę).

Przyprawiamy do smaku. My z mężem lubimy ostre potrawy, więc używamy sporo chilli.
Chwilę smażymy i dodajemy pokrojone w kostkę pomidory. dusimy 5 minut. 
Rozkładamy na dwie patelnie. Można smażyć od razu na dwóch, ale ja sobie ułatwiam życie 😁
Robimy dziurkę na jajko i je wbijamy. 
Smażymy do zgęstnięcia jajka bądź wstawiamy do piekarnika rozgrzanego na 180° na 15 min. Polecam używać patelni żeliwnych, bo na nich można spokojnie korzystać ze sztućcy 😀


Smacznego 😋

Komentarze