Jeziorka Duszatyńskie


Wiele z was pyta za co kocham Bieszczady, czemu akurat te góry, co warto zobaczyć, który szczyt najpierw, czy są tam inne atrakcje 
 A ja nie jestem w stanie wam jednoznacznie odpowiedzieć. Za to mogę wam opowiedzieć jak zaczęła się ta przygoda i moja miłość do dzikich Biesów .




Pierwszy raz w górach tak naprawdę byłam 8 lat temu w zimie 🌨 Pamiętam był styczeń, a ja weszłam na Chatkę Puchatka i dosłownie zdębiałam. Po trudnej wspinaczce moim oczom ukazał się bajeczny widok. Moją ulubioną porą roku jest zima to wiecie, ale w tamtym momencie po prostu się na nowo w niej zakochałam. Jest taki hasztag #wgórachjestwszystkocokocham i u mnie tak jest. Czy to będzie wspinaczka na szczyt, spacer do jeziora, wycieczka do wodospadu czy spacer po bieszczadzkim lesie będzie po prostu dobrze 👍










Nie umiem wam powiedzieć za co je kocham, ale wiem że z każdym krokiem po tych górach głębiej oddycham. Każdy z nas zna swoje możliwości, więc radzę przestudiować mapę i wybrać szlak odpowiedni dla siebie. Jest wiele pięknych widoków, łatwych i trudnych ścieżek, sporo atrakcji turystycznych. Możesz się wybrać samemu, z dzieciakami, przyjaciółmi, a na pewno znajdziesz coś dla siebie 😍 Te góry mają niesamowitą moc, ale musisz tu przyjechać by ją poczuć.

Dziś chciałam pokazać wam wyjątkowe miejscem, które próbowałam zobaczyć dwa razy zanim się w końcu udało.
Jeziorka Duszatyńskie, to dwa z trzech jezior osuwiskowych w pobliżu wsi Duszatyn. Z każdym rokiem mają coraz mniej wody. Jedno już znikło. Mało śniegu w zimie, rzadkie opady deszczu i wiele innych czynników sprawia, że niedługo ich pewnie nie będzie.  Tym razem przez wiatr, który wiał nie było złotego października w biesach, ale i tak było cudnie 😁 Podejście do jeziorek jest bardzo łatwe. Przy wejściu na szlak jest duży parking, a trasa dobrze oznaczona. Można się spokojnie wybrać z małymi dziećmi. Las cudnie szumi i pachnie, a słonko odbijające się w jeziorkach nadaje im niesamowity blask.













Jeśli jesteście w Bieszczadach, albo się w nie wybieracie, to naprawdę polecam, bo nie wiadomo jak długo będzie można cieszyć oczy tymi jeziorami.


Komentarze

Prześlij komentarz